Een vorm van hoge betrokkenheid bij een nieuwe koers is het ambassadeurschap. Veel bedrijven zijn daarom trajecten gestart met wisselende succes. Het is niet realistisch te streven naar een ambassadeur in elke medewerker. De meerderheid voelt zich waarschijnlijk helemaal niet prettig in die rol. Toch is het effect niet uit te vlakken als meerdere personen op de voorgrond treden en actief zijn tijdens netwerkbijeenkomsten of op social media. Het geeft een boost van vertrouwen in de nieuwe koers. Dit werkt op allerlei manieren positief door in de organisatie.
Er ontstaat ander ‘objectief’ bewijsmateriaal in uitingen waar je als medewerkeker gebruik van kunt maken om het verhaal dat je wilt brengen te ondersteunen, zoals doorgestuurde Linked-In berichten of berichten over spreektijd op zakelijke events. Er ontstaat content en het delen van waardevolle informatie wordt veel sterker gewaardeerd dan een doorsnee verkoopverhaal.
Spreading the Idea gaat over betrokken medewerkers en klanten die graag delen waarom een gekozen oplossing ook in jouw situatie kan helpen.
SDA deelt graag de ervaring met het starten van een betrokkenheidproces en het begeleiden van een content strategie die leidt tot een hoge mate van vertrouwen in de dienstverlening van een onderneming.